14 Eylül 2015 Pazartesi

TRANS KAÇKAR 4. GÜN DİLBERDÜZÜ - DENİZ GÖLÜ

1 Ağustos 2015 Cumartesi
4. Gün:
Telefonun alarmı ile kalktım. Hazırlanıp kararlaştırdığımız gibi saat 04:00 te yola çıktık. GPS i boynuma astım. Ellerimde 2 baton, başımda da kafa lambası vardı. Batonlar yürüyüşte büyük kolaylık sağlıyor. Farkını dünde hissetmiştim. Karanlıkta tek sıra halinde yol alıyorduk. Bir süre sonra arkadan mola verelim diye istek geldi. Olduğumuz yerde durup çöktük. Henüz hava aydınlanmamıştı. Kısa bir molanın ardından yeniden yola çıktık. Kamptan yola çıkan bir başka gurubun ışıkları görünüyordu. Biraz sonra Fehmi biraz yavaş yürü kopuyoruz dedi. Yavaşladım. Buraya gelmeden zirveye çıkmayacağını söyleyen Oğuz haricinde 5 kişiyiz. Az sonra yine mola talebi geldi durdum. Bu arada arkamızdan gelen gurup bize yetişip yanımızdan geçtiler. Disiplin içinde tek sıra halinde yürüyorlardı. Bizi geçen guruba takılan Kadir yola devam etti. Biraz sonra yeni bir mola talebi geldi. Çok yavaş hareket edip sık mola veriyoruz buda yol almamızı engelliyor. Fehmi Mustafanın Denizgölünden sonra devam etmeyip döneceğini söyledi. Az sonra Kadiri yeniden yakaladık ama arkadan da yeni bir mola talebi geldi. Fehmiye tepeye ulaşınca durup bekleyeceğim deyip devam ettim. Artık gün ağarmaya başlamıştı.

Kimden Trans Kaçkar
Biraz sonra hava iyice aydınlandı. Dilberdüzü ana kamp alanı artık görünüyordu. Geçen gelişimde bu saatlerde Denizgölündeydik. Bu sefer hala kamp alanı aşağıda görünüyor, Denizgölüne kadar bir bu kadar daha yol var.
Karşımızda kırmızı topraklı tepe göründü.
Bu noktada sol tarafınızda kalan parmak şeklindeki kayalara sırtımızı dönüp devam etmemiz gerekiyor.
Kimden Trans Kaçkar
Sağa doğru dönüp önümdeki tepeye tırmandım. Aşağıdan Kadirde geliyor.
Güneş doğuyor.
Bu fotoğrafta sırtımı dönüp tırmandığım tepeden aşağıda kalan patika ve o parmak şeklindeki kaya görünüyor.
Kimden Trans Kaçkar
Buradan sonra fotoğraf çekmeye dalıp kendi başıma yola devam ettim.
Manzara çok güzeldi.
Çiçekler ayrı bir güzellik katıyordu.
Kimden Trans Kaçkar
Fotoğrafa dalınca rotanın dışına çıktığımı fark ettim. Gurup dağılmış haldeydi. GPS ile yeniden rotaya ulaşıp arkadaşlarımla buluştum ve hep birlikte ok yakınımızda olan Denizgölüne geldik.
Mustafa buradan geri dönecekti. Buraya kadar çok zaman kaybetmiştik. Fazla zaman kaybetmeyelim henüz yolun 1/3 ünü geldik. Daha önümüzde 7 km yol var devam edelim dedim. Bayram devam etmeyi düşünmediğini söyledi.
Saat 06:30 olmuştu. Arkadaşlar buraya kadar 3 saatte geldik bu hızla devam edersek daha 6 saat yürümemiz gerekiyor. Zamanla yorulup daha da yavaşlayacağımızı göz önüne alırsak bizim zirveye çıkışımız en erken 12, en geç ise 13 ila 13:30 u bulabilir yarım saat zirvede vakit geçirip oradan 13:00 te ayrılsak geri dönüşümüz 19:00 ila 20:00 arası olur. Bu şartlar altında zirveden vazgeçelim, ilerideki kapıya kadar çıkıp zirveyi karşıdan görüp geri dönelim dedim. Fehmi ben yoldan dönmem ya buradan dönelim yada devam edelim dedi. Kadir ben zirve için yola çıktım devam edelim dedi. Sonunda geç saatlere kadar yolda kalmamak için geri dönmeye karar verdim. Geçen sefer 09:30 da zirvedeydik. 13:30 da kampa geri dönmüştüm. Kadir dönmeyeceğini söyleyince GPS i vereyim hiç olmazsa hava kararsa da yolu bulup dönersin dedim, kabul etmedi. Hep birlikte bir hatıra fotoğrafı çektirdik.
Kimden Trans Kaçkar
Kadir devam edecek bende bir süre devam edip fotoğraf çekip geri döneceğim. İşte Denizgölü.
Kadir kapıya doğru tırmanırken ben sağ tarafa doğru tırmanıp arka tarafa bakmayı tercih ettim ama bilinen sözdeki gibi her dağın ardında bir başka dağ vardır gerçeği bir kez daha tescillenmiş oldu.
Daha sonra arkadaşlarımın yanına dönüşe geçtim.
Kimden Trans Kaçkar
Hep birlikte kampa geri döndük. Yarın için Naletlemeye kadar 19 km yürüyeceğiz. Naletlemeden Karadeniz gölüne kadar 3,5 km gideceğiz. Fehmi ile Mustafa bu kadar yolun fazla olduğunu, yürüyemeyebileceğimizi söyleyip acaba yolu 2 ye bölsek, Döbedüzünde konaklayıp ertesi gün devam etsek nasıl olur dediler. Bu şekilde yol alırsak katırcının ilave para isteyebileceğini söyledim. 23 km nin 3,5 km sini yokuş aşağıya ineceğiz. 19 km yi ise boş olarak yürüyeceğiz, üstelik bunun yarısını yokuş aşağıya gideceğiz dedim ama Fehmi ile Mustafa pek ikna olmadılar. Hala tedirginler. Bayram naletlemede konaklayıp ertesi gün devam edemez miyiz diye sordu. Morallerini bozmamak için Naletlemede çadır kuracak yer var orada konaklarız dedim. Baktım itirazlar hala sürüyor sonunda katırcı ve katır 19 km yolu yük ile yürümeyi göze alıyorlar siz ne diye itiraz ediyorsunuz üstelik onlar Olgunlardan buraya gelip Naletlemeden de geriye Olgunlara dönecekler deyip tartışmayı bitirdim.
Kadir akşam 18:00 civarında kampın üstünde tepede görünse de yanımıza gelmesi 19:30 u buldu. Akşam yemeğinden sonra yattık. Yarın sabah 07:00 de katır gelecek ve eşyalarımızı yükleyip yola çıkacağız. Yola katırla devam edeceğimizi öğrenen Oğuz bana söyleseniz bende gelirdim dedi. Erzurumda tanıştığı outdoor eşyalar satan mağaza sahibinin Dilberdüzüne gelmesi ile Erzuruma birlikte dönmek için gidip konuştu. Araçları müsaitmiş. Yarın bizimle Olgunlara kadar gelecek orada arkadaşlarını bekleyip birlikte Erzuruma gidecekler. Oğuz Olgunlara eşyaları nasıl götüreceğim diye düşünmeye başlayınca gelecek katıra senin eşyanı da yüklerir. Katırcı kabul etmezse ben taşırım merak etme dedim. Öyle ya her katırım bir taşıma kapasitesi var. Oğuz ocağını, tüpünü ve artan yiyeceklerini bana verdi. Gece bir ara startrail fotoğrafı çekmek için kalktım ama ayakta olanların fener ışıkları, havanın bulutlanmaya başlaması ve Mustafayı rahatsız etmemek için 20 kareden sonrasını çekmedim. İşte ortaya çıkan sonuç.