17 Haziran 2015 Çarşamba

ÖREN - HASANBOĞULDU

28 Mayıs 2015 Perşembe
Dün bisikletimin ön tekerleği olmadığı için zamanımı kampingde geçirdim. Öğle saatlerinde kısa süreli yağmur yağdı bu yüzden denize de girmedim. Bu sabah yine erkenden uyanınca makinemi alıp deniz kenarına koştum. Amacım gün doğumu fotoğrafı çekmek.

Kimden Hasanboğuldu
İnsanlar hala uyuduğu için plaj boş. Parkın içindeki işletmeler kapalı.
Deniz sakin ancak güneşin denizden doğmadığını fark etmem uzun sürmedi. Burada güneş arkamdan yani Burhaniye üzerinden doğuyor, Altınoluk üzerinden batıyor. Karşıda görünen kızıllık güneş ışınlarının bulutlardan yansımasından oluşuyor.
Kampın girişine geldiğimde güneş doğuyordu.
Kimden Hasanboğuldu
Kahvaltıdan sonra kampta tanıştığımız Münür eşi ile birlikte Hasanboğulduya gideceğini isteyenin tura katılabileceğini söyledi. Hasanboğulduyu duymuştu. Bende gitmeye karar verdim. Hem bu arada tamir edilen ön göbeği de deneme şansım olacaktı. Adem, Dinçer ve Fuatın da tura katılmayı kabul ettiler. Burhaniyeli arkadaşlardan yolun tarifini aldık. Münür ile Duygunun kaldığı otele gittik. Hep birlikte Akçaydan gelirken kullandığım yolda ilerlemeye başladık. Akçay girişindeki Havran çayına geldik. Bu güzel görüntüye bakmayın. Çay oldukça kirli ve çok kötü kokuyor.
Arkadaşlar bir düğün salonunun yanından sağa dönüp ileride yeniden yolu sormamızı söylediler ama Münür cep telefonunda bir rota çizmiş ona göre gitmeye karar verildi. Karayoluna çıkıp Edremit istikametine yaklaşık 3 km gitmemiz gerekiyormuş. Kara yoluna çıktığımızda marketten çıkmış bisikletli bir adamın görüntüsü ilgimi çekti. Hızlanıp bir süre ilerledikten sonra durup makinemi çıkarıp adamı beklemeye başladım ama adam sol şeride geçip yaya geçidinden geçmeye niyetlenince zoom yaparak ancak bu kadar görüntüleyebildim.
İleride bir alt geçitten geçip sol tarafa doğru yöneldik ve Zeytinli köyüne geldik. Burada yemek yemeye karar verdik. Yukarıda birşey yoksa aç kalacaktık. Bisikletlerimizi meydandaki çay bahçesinde oturmayı tercih eden Münür ile Duyguya emanet edip önünde "Gelmezsen sen aç, ben aç. Gelirsen sen tok, ben tok." yazan bir tabela olan esnaf lokantasına girip karnımızı doyurduk. Çay bahçesine geri dönüp yola devam ettik. Bisikletimin önünde duran bir motosikletteki yazı.
Kimden Hasanboğuldu
Zeytinliden çıkıp ileride bir tabeladan sola saptık. Buradan itibaren yol yükselmeye başladı.
Yol üstünde bir derenin kenarında aynı zamanda kafe olarakta kullanılan bir ev vardı ama henüz sezon başlamadığından kafe kapalıydı.
Burada birkaç hatıra fotoğrafı çektik.
Kimden Hasanboğuldu
Buradan sonra yokuşun eğimi arttı. Bir süre yükseldikten sonra Uzaktan Akçay ve deniz göründü.
Mesire yerinin girişine geldiğimizde giriş ücreti 5 TL yazıyordu ama kulübede kimse yoktu. Kulübeye girip gelen arkadaşlara giriş 5 TL deyip paraları görelim dedim.
Fuatla bir mizansen hazırladık.
Kimden Hasanboğuldu
Gurubun tamamı gelince mesire yerine doğru pedal çevirmeye başladık. Para vermeden girdiğimiz için çok mutluydum. Herhalde sezon açılmadığı için görevli yok, erken gelmenin faydaları diyordum. İlerleyik suyun yanına geldiğimizde ellerinde bilet koçanları ile 2 kişi çıkıp giriş 5 TL deyince keyfim kaçtım. Arkadaşlar ne yapıyoruz diye sordum. Erdinç gireceğiz buraya kadar geldik dedi. Ücreti ödeyip girdik.
Burada çay, gözleme, köfte, meyve, köy ürünleri, kısacası her şey varmış. Aşağıda yemek yemeye gerek yokmuş.
Derenin suyu pırıl pırıldı.
Derenin kenarında ilerledik.
Yola çıkarken Münür suya gireceğini söylüyordu. Dediğini yaptı buz gibi suya girdi. Gençlik böyle bir şey işte.
Adem ile Fuat ayaklarını suya sokmakla yetindiler.
Kimden Hasanboğuldu
Buradaki bir lokantaya girip tavşan kanı lezzetli çaylarımızı içtik. Lokantanın önündeki çeşmeden akan buz gibi suyun lezzetide bir başkaydı. İnanın İstanbulda evimize para verip aldığımız sulardan çok daha lezzetliydi.
Çayların ardından geri dönüşe geçtik. Zeytinli köyünden sonra karayolunun altından geçip geldiğimiz sahil yoluna doğru ilerledik. Böylece hem Akçayı pas geçmiş olduk hemde yolu kısalttık. Yol bizi gelirken fotoğrafını çektiğim Havran çayının yanına çıkardı. Kampa geldiğimizde katılımcılarda gelmeye başlamıştı. Dün asılan festival hatıra panosu önünde fotoğraf çektirdim.
Kemalde festival için kampa gelmişti.
Kimden Hasanboğuldu
Yarın 3 günlük festival başlıyor.